За основу перспективної системи грошового забезпечення Збройних Сил України пропонується взяти таку модель грошового забезпечення армій країн НАТО, коли розмір базової виплати залежить від звання військовослужбовця та його вислуги років і становить близько 80% розміру місячного грошового забезпечення, а усі додаткові види грошового забезпечення, як стимулюючого так і компенсаційного характеру визначаються в твердих розмірах.
При цьому така модель буде адаптована до особливостей проходження служби у Збройних Силах України.
Крім того, пропонується розробити систему надбавок стимулюючого та компенсаційного характеру:
стимулюючі:
за службу у бойових військових частинах (ДШВ, ССО, горно-штурмові, морської піхоти);
за службу на командних посадах (командир роти, бригади, начальник відділу, управління);
за службу на посадах з дефіцитними спеціальностями (снайпер, оператор БпЛК, ПТРК, інструктор);
за науковий ступінь, вчене звання, тощо.
компенсаційні:
за виконання обов’язків у понаднормовий час і вихідні;
за роботу в умовах режимних обмежень (таємність);
за службу у високогірній місцевості та на о. Зміїний;
за виконання обов’язків у польових умовах;
за службу в умовах з підвищеним ризиком для здоров’я і життя (за участь в бойових діях, в екіпажах танків, ББМ, літаків, кораблів, водолазам тощо).
Також пропонується розглянути доцільність встановлення низки одноразових та компенсаційних виплат:
компенсація за піднайом житла;
компенсація за невикористану частину відпустки;
компенсація за харчування;
допомога при переміщенні по службі в іншу місцевість (підйомні);
грошова допомога на оздоровлення;
грошова допомога у разі звільнення з військової служби;
матеріальна допомога;
винагорода за укладання контракту військовослужбовцям, що володіють високотехнологічними та дефіцитними спеціальностями;
винагорода за участь у військових конфліктах тощо.
Запропонована система грошового забезпечення передбачає відмову від таких виплат, як посадовий оклад та премія, оскільки вони є найбільш корупціогенними.
Для стабільного притоку молоді до лав Збройних Сил України, стимулювання підготовлених, досвідчених та мотивованих кадрів до тривалого проходження військової служби перспективна система грошового забезпечення повинна забезпечити:
дієві стимули для зростання військовослужбовців у військових званнях, а не у посадах;
стимули для тривалого проходження військової служби; можливість залучення та утримання на військовій службі висококваліфікованих кадрів та фахівців з дефіцитними спеціальностями;
можливість безперешкодної ротації військовослужбовців на посадах, які передбачають однаковий рівень відповідальності;
прозорість і зрозумілість системи нарахувань для кожного військовослужбовця;
мінімізацію корупціогенних чинників;
чіткі критерії (вимоги) щодо граничних термінів вислуги років, рівня освіти, підготовки, для кожного військового звання;
відкрите і прозоре присвоєння військовослужбовцю вищого військового звання, призначення на будь-яку військову посаду з вищим рівнем відповідальності на умовах конкурсу з урахуванням результатів діяльності та щорічного незалежного оцінювання;
можливість пріоритетного працевлаштування у військових частинах і органах управління звільнених військовослужбовців;
встановлення мінімального розміру грошового забезпечення військовослужбовців загальновійськових облікових спеціальностей на рівні середньої заробітної плати по Україні;
встановлення розміру грошового забезпечення військовослужбовців дефіцитних спеціальностей на рівні зарплат за аналогічними спеціальностями у цивільному секторі нашої держави;
досягнення максимального результату за допомогою мінімально необхідного обсягу ресурсу (забезпечення ефективності та економії бюджетних коштів);
умови для справедливого і прозорого призначення військових пенсій.
Слідкуйте за реалізацією проекту на наших електронних ресурсах в:
Facebook,
Буде інформативно та цікаво!
Проект “Стандарти НАТО для сектору безпеки і оборони України: розуміння і сприйняття” реалізується за підтримки Центру інформації та документації НАТО в Україні.